Vrijdag 13 mei - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rogier Essen - WaarBenJij.nu Vrijdag 13 mei - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rogier Essen - WaarBenJij.nu

Vrijdag 13 mei

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rogier

13 Mei 2006 | Suriname, Paramaribo

Nou, jongens.

We zijn weer druk bezig geweest vandaag.
Wat is er vandaag allemaal gebeurd?

1. Collecte
Vandaag hebben de collectantes zelf hun locatie bepaalt, wat een groot succes bleek. Als je zaterdag wilt collecteren, neem dan contact op met het FOB tel.nr. 425417/491736.

2. Benefietavond in Het Waaggebouw/ Wo 17 mei
De flyers en posters voor de benefietavond zijn vandaag ontworpen en ons gratis aangeboden door printshop NILS.
Vanavond wordt er geflyerd en geposterd.

3. Medische hulpmiddelen actie
Er is een lijst opgesteld door de Medische Zending met medische hulpmiddelen die nodig zijn voor het rampgebied.
A.s. maandagochtend zijn er medisch onderlegde mensen nodig die langs apotheken willen gaan om deze in te zamelen.

4. Voedselpaketten
Elke dag zijn er mensen nodig om voedselpaketten in te pakken.
Als je je daar het weekend nuttig wilt maken, neem dan contact op met tel. no. 439924/439925

5. Speelgoedactie
Voor kinderen in het rampgebied word er speelgoed ingezameld.

6. Benefietavond in Broki/ Za 13 mei
Voor de organisatie van het feest zijn er nog mensen nodig. Interesse? Bel Rick!

Om even lekker bij te borrelen en een hapje te eten kun je vanavond terecht bij de SMS-steiger, waar een heel stel stagaires heeft afgesproken. Daarna wordt er nog wat gedronken bij La Caff.

Ga zo door, mensen.

• 12 Mei 2006 - 23:10

Jurrien:

Hallo organisatie crisisteam stagiares, het rekeningnummer voor de euro's klopt nog niet, wanneer komt het andere nummer?
    Succes, Jurrien

• 14 Mei 2006 - 11:24

Tjitske:

Hoi Kim en alle anderen,

Geweldig om te lezen wat jullie allemaal goed werk doen daar! M'n handen jeuken, ik zou zo in het vliegtuig willen springen om terug te komen en jullie te helpen! Als er iets is wat ik wél kan doen vanuit Nederland, dan doe ik dat natuurlijk meteen! Laat 't ons weten!

Verder ben ik ook heel blij om het een en ander uit eerste hand te horen! Het nieuws hier besteed er naar mijn mening veel te weinig aandacht aan, soms is Suriname even een puntje bij het kort nieuws... Onbegrijpelijk met zoveel Surinamers in Nederland!

Nou, heel veel succes met alles, ik denk aan jullie!

Groeten,

Tjitske.

• 15 Mei 2006 - 19:56

Yvette:

Stagaires, geweldig wat jullie zomaar uit de grond van je hart doen! Spijtig dat jullie organisatietalent op deze manier gebruikt moet worden.
    Heel veel succes, een vriendinnetje van Mira

• 15 Mei 2006 - 20:32

Anke:

Kim en Karen, gaan jullie zelf nog het binnenland in of blijven jullie vanuit de stad alles coordineren?
    En Hanneke, jij ging naar Drietabbetje toch? Wanneer? Wat kun je allemaal doen?

Hoe zit het nu eigenlijk met preventie van epidemieen? Bv. malaria, wordt er met al dat stilstaand water, mensen vlak op elkaar en problemen met hygiene aan binnenlandbewoners malariaprofylaxe aanbevolen/verstrekt?

Heel veel succes ermee!!!!

• 16 Mei 2006 - 19:37

Mama:

Kim en Karen Ik weet dat jullie op medische zending zijn voor enkele dagen heb je nog niet kunnen bereiken hoop dat je ook daar veel kunt doen .
    We hopen snel weer wat van je te horen.
    Alle mensen die mee organiseren de komende dagen ook veel succes en een woensdagavond met veel succes en ontspanning voor iedereen bij de Waag.
    Groetjes Rini en Anke.

• 17 Mei 2006 - 12:31

Stien, Krijger:

hoi alle maal
    wat goed iedee
    watgoed die hulp voor de rest van suriname
    ga zo door

in NL is ook al veel geld geverzameld
    veel sukses er mee hopelijk is dat snel weeer goed
    groeten stien

• 18 Mei 2006 - 18:46

Krullie:

Stagaires, we gaan ervoor!